Yin Yoga

Yin yoga is in de yoga studio’s inmiddels enmorm populiar. Deze vorm van yoga is een langzame vorm voor rustige houdingen, en de asana’s worden voor langere tijd vastgehouden meestal drie tot vijf minuten. Op deze manier wordt het bindweefsel langzaam gerekt en gehydrateerd en blijven de gewrichten soepel. Zo wordt er ruimte gecreëerd in het bindweefsel en de gewrichten. Bindweefsel ondersteunt, verbindt, beschermt onze organen en geeft ons lichaam structuur.

Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. Tijdens de houdingen richt je op het bindweefsel en de gewrichten om deze soepel te maken en te houden. Yin is de aanvulling op Yang Yoga of Yang sporten, denk hierbij aan hardlopen  en wielrennen.

Yoga is prestatieloos en de oefeningen zijn waardevol op elk niveau. Het gaat er bij yoga niet om of je de oefeningen “goed” kunt uitvoeren. Je eigen beweeglijkheid is de graadmeter die bepaalt hoever je in een bepaalde oefening kunt gaan. Dit is ook de reden waarom er tijdens yoga niet snel blessures ontstaan. Luister altijd naar je lichaam.

De lessen bij Jamala Yoga zijn flexibel. Ik werk met 10 rittenkaarten en deze zijn  na aankoop 20 weken geldig. Dus als je een keer niet kunt of liever op een ander tijdstip (zie lesrooster ) een les wilt volgen, is dat geen probleem. In de studio is alles aanwezig dus je hoeft niets mee te nemen en parkeergelegenheid is er voldoende.

Alle lessen zijn ook online live te volgen vanuit huis. Speciaal voor de online lessen is er een online onbeperkt abonnement zie online yoga

Interesse in een gratis proefles? Meld je dan aan via momoyoga, claudia@jamala.nl of via de app 06-20057939

×